Source of my income

01 June 2009

Alhamdulillah segala puji bagi Allah tuhan yang yang maha kaya dengan rezeki pada makhluknya.
ucaplah alhamdulilah tu selalu menandakan kita sentiasa mensyukuri nikmat yang Allah berikan.
Lama jugak sy tak update blog sy yang ni, blog utama. kalu anda tgk kat profile tu ad gak blog-blog lain. tp yang tu just digunakan untuk promosi. entri kali ini saya nak update sket setakat pendapatan saya di ebay, dan jugak sumber sumber pendapatan lain saya.

Ini adalah pendapata saya yang belum sampai sebulan. Kalau anda tahu apa itu ebay, bagus la kerana anda peka dengan dunia.tapi kalu tak tahu apa jenis makhluk ebay tu. sy terangkn sket.ebay adalah tempat jual beli seperti lelong.com. cuma yang bezanya ebay adalah worldwide iani pasaran dunia.so ebayer-ebayer adalah datang dari satu dunia.
dan saya adalah salah seorang ebay trader. yang menjual dan jugak membeli barang dari ebay.



Jumlah jualan setakat ini : $55.71
Barang Dijual : 25 item
Barang Terjual : 25 item
Nilai dalam RM : RM193.50

Jumlah sebenar termasuk kos penghataran
adalah sebanyak : $70
Kos penghataran dibayar oleh : Pembeli
keuntungan bersih : + - $60 utk 25 item



Ini adalah pendapatan saya hanya untuk seminggu.
lebih kurang +- = RM200
yang akan ditransfer ke debit card sy.
Macam mane? oke ke tak oke ?









Sebenarnya bukan tujuan saya untuk riak atau menunjuk-nunjuk, tetapi hanya memberikan sedikit halwa mata kepada mereka-mereka yang selalu memperkecilkan saya, ketika sejak mula saya berbisnes online. Saya bukan cakap kosong untuk berjaya, walaupun saya akui saya tidak berapa minat dalam bidang kejuruteraan elektrik yang sy ceburi sekarang, tapi bukanlah saya malas untuk berbuat sesuatu.saya amat minat dalam bidang it dan jugak multimedia. seperti web design dan segala jenis yang berkaitan dengan komputer dan it.Mungkin ada hikmah saya ditempat kan di kejuruteraan elektrik ni. hehe

Ok. saya tampilkan pulak sumber income saya yang kedua adalah dari promatt network.Setakat hari ini. lebih 10 orang telah mendaftar. mintak maaf sebab tak dapat sc(screen shot) website dalam maintanance.

Income yang tiga adalah.dari neobux.com yang mana ini adalah yang paling mudah saya rasa. Kerjanya hanya klik dan klik iklan setiap hari. network yang saya ad setakat ini adalah lebih 30 orang yang bekerja untuk saya. Payout saya sudah 3 kali. tapi saya lebih fokus untuk long term iaitu membina network di neobux. yang nanti akan menjana usd 50-100 sebulan.oke la tu kan?

ada jugak income nye.

Direct refferal yang saya ad setakat ini.
lagi banyak direct refferal yang klik. lagi masyuk income yang saya dapat.tapi saya pun kene klik jugak kalu nak dapat income.














ini pulak pengklik yang disewa.kat neobux. kita dibenarkan menyewa orang-orang atau robot2 ni untuk bekerja di bawah kita.
ini yang dinamakan sy membina network untuk income yang lebih besar.so kalu nak taw macmmane saya akan ajarkan. tapi join la dulu.haha. sebb sy hanya cari bussines partner yang betul betul serius nak buat bisnes. bukan hanya suke cakap, suke bagi alasan. tanpa berbuat apa-apa. sayang duit tak kemana kalu kita takut untuk cuba sesuatu.
rezeki kita Allah yang tentukan. even kalu kita ad simpanan beribu2. tapi bila kerja nanti Allah tak izinkan kita dapat gaji besar.camne tu?
jadi jangalah takut nak cuba sesuatu.kalu tak berjaya sekarang. insyallah akan datang.


















insyallah saya akan update lagi dari masa ke semasa. niat saya yang pertama adalah nak mengurangkan beban mak dan ayah dan bagi mereka duit tiap tiap bulan. di samping cari duit lebih.
dan yang paling penting impian saya.adalah makluk kat bawah ni.


SEKURANG-KURANGNYA SAYA AD IMPIAN. ANDA PULAK ?? NAK BACA DAN TERUS BACA TANPA BERBUAT APA -APA ? TERUSKAN...
(ditujukan kepada mereka yang berkenaan sahaja)

Related Posts by Categories



2 comments:

Aina Mardiah said...

aihh2,
ayt nk pedas je kt ats tu~!

kairole said...

ngeh ngeh :D bese la dear. kasi bakar sket.

Post a Comment