Celcom broadband The Story Part 2

29 July 2009


Nak dijadikan jalan cerita, pasal komple aq pada celcom pada entri yang lepas, pada mulanya aku komplen pasal receiption yang sunggu lemah di tempat aq nih. lepas dari komplen tu alhamdulillah terus ok. and then yang tak beshnya pasal akaun utk celcom broadband aq dah kene limit.
So paam2 jela die punye kelembapan tu macam mane kan. serupa pakai itu gprs ma!
nak tanak aq kene gak buat sesuatu utk sedapkan hati, sebab kalu di pk pun, kite seharusnya bagi peluang kat diorang utk perbaiki kelemahan. yela, takkan tiba2 nak terus canngih betul tak?
mane la taw kalu aq buat aduan diorang buang limit aq tu. hehe. sebab bagi aq skrg ni broadband adalah satu keperluan. kat mana2 pun terutamnya yang selalu melayari internet online akan semestinya memerlukan kemudahan sebegini.
so di pendekkan ceritanya ini adlah email yang aku terima dari celcom berkenaan limitation utk 5GB sebulan..


" Salam Sejahtera Encik Khairul E-mel encik adalah dirujuk. Merujuk kepada pengalaman encik berhubung perkhidmatan Celcom Broadband, kami ingin berkongsi maklumat bahawa semua pelanggan `Mobile Broadband' adalah tertakluk di bawah `Fair Usage Policy' bagi memastikan tiada individu memonopoli `bandwidth' (jalur lebar) setiap masa. Ini adalah seperti yang tertera di dalam Addendum yang terdapat di dalam Borang Pendaftaran pelanggan atau boleh dirujuk melalui laman web kami di www.celcom.com.my/broadband. Untuk makluman, langkah mengehadkan kelajuan ini dilaksanakan bagi penggunaan yang melebihi 5GB iaitu had yang telah diperuntukkan untuk setiap pelanggan yang melanggan pakej Monthly Unlimited Basic (RM68.00) dan Monthly Unlimited Advance (RM98.00) pada setiap bulan. Pelanggan terbabit akan dimaklumkan mengenai perkara ini melalui sistem pesanan ringkas (SMS). Sekatan kelajuan akan dibuka semula pada hari pertama mengikut tarikh kitaran bil, supaya pelanggan boleh menikmati kelajuan seperti biasa. Kami amat berharap penerangan kami dapat menjelaskan keadaan yang sebenar atau (sebarang) mana-mana keraguan. Kami ingin mengambil kesempatan ini untuk merakamkan penghargaan di atas sokongan dan sumbangan encik kepada Celcom."


Jadi dengan adanya email sebegini kita tahu mereka sedang berusaha untuk memperbaiki kecanggihan broadband mereka..at least die tak limit utk selamanya. hanya utk bulan tersebut jek kalu kita guna lebih. tp terus terang memng penggunaan internet aq kalu sebulan tu lebih dari 5Gb, agak susah juga tu.ad yang mengatakan celcom akan menaikkan kepada 10Gb sebulan, tp tak tahu la entah bila, kalu lagi cepat lagi bagus.semua orang pun senang hati.

so skrg aq dah mengurangkan skit penggunaan internet broadband celcom ini bagi tujuan yang tak berapa penting, kecuali utk download2 tu memang diperlukan lah. diharap pihak celcom pun boleh ambil langkah utk memperbaiki service dan jugak broadband ini terutamanya. supaya nanti kalu orang orang luar datang malaysia takde la pandang rendah kat kemudahan internet kita. Kalu negara sebelah boleh dapat dua tiga kali ganda kelajuan dari kta, takkan la kita tak boleh? "dunia tanpa sempadan" <---- moto ni kene jaga jugak. jgn indah khabar dari rupa sahaja. sekian... daaa~




How to prevent 21 day hold gaypal

28 July 2009

Since i got many hold payment in paypal, i really piss off about it because i am an ebay seller. it make me hard to use my money to pay for the product first. I`m trying to search for the alternative solution to overcome this problem, and gaypal is quite fast to search about this.
and they will fix it as soon they know. for as an example the 0.01cent secret have been fix by paypal it is not working anymore.so last night i got some info from one forum. and there been a ways to prevent your money to be hold by this gaypal. give it a tr
y and post your comment here.
i dont want to give you the forum, they will surely find out and fix it. so this is just the trick that i will give. first come first serve.


It is some idea that i got from the internet, If you want to prevent your paypal account being hold for 21 days, you just have to "remove the gaypal email and add it" back.
by removeing the email address, allowing your buyer to pay you via ebays checkout, it will show as pending in feebay, after that, you can add the ebay email address back to your payfraud account and this should bypass the 21 day hold.


Ape telah terjadi pada celcom broadband ??.. Kenapa tiba-tiba ada limit pula untuk download bandwidth?? Sebelum ni unlimited<--la sangat … takda masalah pon… Untuk pengetahuan, celcom broadband telah mengehadkan download bandwidth kepada 5GB sebulan.. maknanya korang hanya boleh download 5 movies je sebulan… pastu internet anda off atau dia akan control speed internet anda??

Kenapa celcom tiba-tiba ikut jejak langkah maxis broadband untuk buat download limit ni?? Kalau nak buat limit tak payah le sebut broadband…. panggil je ‘internet limited to 5Gb per month’.. tak payah kelirukan pelanggan dengan ‘unlimited broadband’ Kenapa ISP malaysia teruk sangat?? Pelanggan sampai berjuta2 tapi service tetap macam tu.. Untuk pengetahun anda Malaysia adalah antara negara yang mempunyai servis internet yang teruk!!

Sebelum ni aku guna internet dial up biasa, ingat nak tukar kepada yang lebih canggih mcm broadband nih sebab senang dibawa kemana. tapi baru sebulan pakai dah kene limit, seap hantar message cakap dah lebih 5gb dan bandwith akan dilimit. sekarang nak bukak page pun lembap, mcm guna gprs. ape punye company macam ni?? pelanggan berjuta, isp terok. duit pegi kemana? dah tak mampu nak bayar bandwith ke ape? haih geram betul la, bukan masalah bayar ke tak bayar atau tak mampu nak bayar, tapi kalu nak buat sesuatu tu biar terang dan jelas, tak payah nak kaburkan mata orang. UNLIMITED kepala otak kao! 5GB tu kalu sekarang nih dah macam 5mb je, pasal pengguna2 internet dah semakin ramai. dah lebih kurang 80% yang menggunakan internet. cuba la pk sket. nak berniaga tu biar jelas, pengguna tahu. iklan media bukan main lagi. <-- marah betul nih. :D

Buat masa ni streamyx masih lagi mengekalkan unlimited speednya… Sreamyx masih lagi best option untuk rakyat Malaysia setelah Celcom boadband buat limit pula untuk download bandwidth…. Kami sebagai pengguna internet amat mengharapkan ISP yang betul2 dapat memberi kepuasan kepada kami..

aku nak sign out broadband celcom nih! cukup la sebulan pakai. first impression ???

Lepas dah kene baru la aku nampak ramai blogger2 dan web2 yang lain yang bising2 pasal bende nih. ok, terlanjur rasa tak puas hati nih, aku share kat korang forum yang boleh tweak broadband nih. aku dah try buat dan hasilnya adalah ini. menggunakan broadband basic RM68.00 -

korang boleh pergi ke forum nih untuk belajar cara tweak modem broadband supaya speed die optimize. dan paling maksima. tapi kene la monitor supaya tak lebih 5GB karang ad lak kene limit ngan cik CB nih. kalu tak taw cara nak buat? boleh post jek comment kat bawah nun.
insyallah boleh tlg sket2. and post kan skali TCP/IP result korang bila dah buat. tak caya buat lah tgk. pegi tak pegi kan? haha. kalu ad orang yang kerja celcom broadband baca bende nih. korang pk la sendiri. terutama orang2 yg diatas nun, jgn keje nak buat duit je tp service sungguh teruk. nanti aq akan post email yang menyatakan rasa tak puas hati aku dan jugak reply dari customer care centre dia. Isnin ni aku akan ke celcom centre dan sign out broadband celcom nih. kalu korang tak percaya jugak. boleh cari kat pakcik G (google) dan tgk berapa bnyk blog dan web yang komplen pasal bende nih. CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT!!!

wassalam....


Light turn off

18 July 2009

--aku takkan update blog ni dalam jangka masa yang panjang. aku nak tenangkan hati yang betul-betul rasa kecewa---



wassalam... :((





Mempertahankan setiap percintaan menjadi tanggungjawab pasangan setelah mempunyai insan disayangi. Bagi yang mempunyai fahaman kukuh, percintaan bukanlah satu permainan yang boleh bermula dan berakhir sesuka hati.

Bagi mempertahankan sebuah percintaan, jangan sesekali melakukan perkara yang tidak sepatutnya.

Anda perlu jujur dan tidak perlu berpura-pura dalam meneruskan kelangsungan dalam percintaan yang sudah ditakdirkan buat anda berdua.

Kejujuran menjadi tunggak dalam perhubungan dan anda bertanggungjawab menjadikan jalinan itu terus kukuh bagaikan tugu ampuh selamanya.

Tunjukkan sifat sebenar anda dan percayalah orang yang mencintai anda akan sentiasa menerima anda seadanya jika kesetiaan adalah sandarannya.

Selain itu, bagi mempertahankan sebuah percintaan, elakkan daripada melakukan perkara berikut kerana ia boleh menggoyahkan hubungan yang sudah bertahun terbina atau yang baru saja bermula

Melirik kepada jejaka atau gadis lain

Tidak dinafikan cinta bukannya penghalang untuk anda meluaskan pergaulan, tetapi harus ada batasannya. Mata biasanya cepat saja melirik jejaka atau gadis lain yang lalu di depan mata walaupun anda tidak berniat lebih daripada itu.

Sekadar mencuci mata namun ia juga boleh membawa kepada kecurangan jika anda tidak membendung sebaiknya. Mungkin bermula dengan menjeling, kemudian berkawan dan tidak mustahil anda akan jatuh hati padanya.

Hargailah setiap yang ada di hadapan mata kerana banyak kes berlaku, kekesalan adalah penghujung kepada sebuah perhubungan apabila anda cuba menguji kehebatan diri, tetapi akhirnya membawa padah.

Tidak perlu menjeling pada yang lain selagi yang ada di hadapan mata sudah cukup sempurna di mata anda.

Bersikap hipokrit


Anda tidak seharusnya berpura-pura tekun ketika mendengar dia berbicara mengenai perkara yang tidak disukai. Jangan paksa diri berhadapan dengan semua perkara ini kerana apa yang dikatakan sebenarnya langsung tidak singgah di otak anda.

Hipokrit namanya membiarkan si dia tahu apa yang anda tidak suka supaya si dia tidak mengulangi perkara sama. Namun, tegur secara baik dan berhemah, tetapi jangan sampai membuatkan dia tersinggung dengan kritikan anda.

Bercinta kerana simpati dan kasihan

Anda tidak akan menjadi penyelamat jika memaksa diri menerima cinta si dia.

Perasaan ikhlas dan jujur itu tidak akan wujud dalam diri seandainya simpati menjadi sebab anda sudi bertaut cinta dengan si dia.

Jangan terlalu mudah jatuh cinta hanya kerana kasihankan si dia yang terlalu mengharapkan anda.

Pastikan anda menerimanya kerana keistimewaan yang dia miliki.

Andainya tiada langsung rasa cinta dalam diri padanya, lebih baik berterus-terang.

Si dia lebih kecewa jika tahu anda sebenarnya tidak mencintainya seperti mana dia mencintai anda. Cinta tiada paksaan, semua orang berhak membuat pilihan sendiri mengikut naluri masing-masing.

Sanggup menyerah kalah

Anda sanggup menyerah kalah ketika berlawan badminton dengannya semata-mata mahu menjaga hatinya. Jangan takut, tidak salah bersaing dan tidak perlu berpura-pura. Hubungan dengan si dia akan menjadi lebih ceria andainya ada persaingan sihat.

Namun, persaingan mestilah ke arah positif, jangan sehingga menjejaskan hubungan anda dan si dia hanya kerana terlalu serius bersaing.

Terima semua kesalahan

Jangan diam saja andai si dia melakukan sesuatu perkara yang tidak disukai.

Bukan satu kesilapan andainya anda menegur perbuatannya yang 'kurang' itu supaya si dia menyedari dan sanggup berubah demi kebaikan.

Dia mungkin sedikit tersinggung dengan teguran itu namun berterus-terang itu perlu untuk kebaikan berdua.

Harus sentiasa bersama

Orang bercinta kebiasaannya mahu berdua setiap masa. Namun, ini tidak bererti teman anda harus disingkirkan semata-mata sudah menemui cinta.

Apa salahnya masukkan sekali si dia dalam kelompok teman anda supaya si dia boleh membiasakan dirinya.

Ada masanya memang anda perlukan masa untuk berdua, tetapi janganlah asyik berdua saja kerana ia mungkin boleh menimbulkan rasa bosan.

Rapat dengan sahabat karib si dia


Sememangnya perlu bergaul dengan orang yang rapat dengan si dia supaya apabila anda tidak mempunyai masalah bergaul bersama si dia dan temannya.

Namun, hati-hati supaya tidak terlalu akrab terutama dengan sahabat karib si dia.

Ini boleh menimbulkan pelbagai rasa sangsi atau lebih teruk jika temannya jatuh cinta padamu.

Berpura-pura tidak cemburu

Anda harus dapat membezakan antara sikap percaya dan berdiam diri apabila melihat si dia asyik berbicara dengan jejaka atau gadis lain.

Cemburu itu perlu ditunjukkan andainya ia keterlaluan supaya si dia sentiasa menghormati anda dalam apa jua keadaan. Apabila melihat si dia terlalu asyik berbual dengan jejaka atau gadis lain, tegur si dia dengan cara terbaik.

Biar si dia tahu perasaan anda ketika itu. Tidak perlu sorokkan perasaan semata-mata mahu menunjukkan sikap terbuka sedangkan anda sakit hati melihat kemesraannya bersama orang lain.

Terlalu menerima sikap si dia

Setiap orang memiliki kelebihan dan keburukan tersendiri. Namun itu bukan alasan untuk anda menerima semua keburukannya.

Manusia boleh berubah andainya ada kemahuan. Jangan hanya kerana terlalu menyayangi dirinya, anda pejam mata melihat si dia melakukan perkara menyakitkan hati.

Biarkan si dia saja membayar


Sesekali apa kata anda cuba bergilir-gilir membayar setiap kali makan atau minum. Perempuan adakalanya terlalu berkira soal belanja dengan lelaki walaupun kekasihnya sendiri.

Sikap ini tidak sepatutnya berlaku kerana dalam sesuatu hubungan, perlu ada tolak ansur antara satu sama lain, barulah hubungan berjalan dengan baik tanpa sebarang masalah. Tetapi bagi lelaki, jangan pula rasa tercabar dan jangan pula ada yang mengambil kesempatan.




sembang kosong

16 July 2009

Lama betul tak update blog ni. da macam terbengkalai pun ada. hehe tak sempat a.k.a busy disebabkan banyak kerja-kerja yang aq perlu buat. Yela dah kehabisan mara makin sempit sket la perot nih. tapi takpe itu tak menghalang apa- apa pun urusan seharian aq. Sorry sebab takde lagi bahan2 bergambar dalam blog nih, handphone dah rosak sik jatuh terhempas aje. so kalu ad sape2 nak jual handphone murah bgtao la yek.

Tak banyak bende nak cerita, tak banyak bende yang nak dikongsi, semuanya bende2 biasa kehidupan seharian yang aq lalui. so bila aq dah ad hanset camera, aq akan update semula beserta gambar2 yang berkaitan. kdg2 tak syok jugak baca text je takde gambar.
Oh ! aq da lame tak bercerita pasal si dia, si dia alhamdulillah masih berkeadaan sehat and alhamdulillah kami masih lagi bersama, cuma masa kadang2 terlalu cemburu untuk bagi kami keluar jalan2 ag. lama sungguh dah tak maen bowling, keluar beriadah, makan bersama..aduhai, aq terasa rindu plak ngn bende tu semua. tapi tu tak jadi penghalang diantara aq dan dia.



Kehidupan pun macam biasa, takde perkara-perkara yang aneh berlaku, jumpa ufo ke ape ke, cuma skrg masih dalam progress menyediakan 5 akaun ebay. ngeh ngeh, amacam ebayer.. dah pergi berapa jaoh ?


bacaan tamat. sekian

Time Quotes and saying to remember

14 July 2009

Clocks slay time... time is dead as long as it is being clicked off by little wheels; only when the clock stops does time come to life. ~William Faulkner


Time is what prevents everything from happening at once. ~John Archibald Wheeler


As if you could kill time without injuring eternity. ~Henry David Thoreau, "Economy," Walden, 1854


Sometimes I feel that life is passing me by, not slowly either, but with ropes of steam and spark-spattered wheels and a hoarse roar of power or terror. It's passing, yet I'm the one who's doing all the moving. ~Martin Amis, Money


The clock talked loud. I threw it away, it scared me what it talked. ~Tillie Olsen, Tell Me a Riddle


Men talk of killing time, while time quietly kills them. ~Dion Boucicault


In reality, killing time is only the name for another of the multifarious ways by which Time kills us. ~Osbert Sitwell


For disappearing acts, it's hard to beat what happens to the eight hours supposedly left after eight of sleep and eight of work. ~Doug Larson


But what minutes! Count them by sensation, and not by calendars, and each moment is a day. ~Benjamin Disraeli


Time goes, you say? Ah no!
Alas, Time stays, we go.
~Henry Austin Dobson


Old Time, that greatest and longest established spinner of all!.... his factory is a secret place, his work is noiseless, and his hands are mutes. ~Charles Dickens


Time wastes our bodies and our wits, but we waste time, so we are quits. ~Author Unknown


Time is the fire in which we burn. ~Delmore Schwartz, "Calmly We Walk Through This April's Day," 1937 (Thanks, George)


Tomorrow, and tomorrow, and tomorrow,
Creeps in this petty pace from day to day
~William Shakespeare


You must have been warned against letting the golden hours slip by; but some of them are golden only because we let them slip by. ~James Matthew Barrie


A good holiday is one spent among people whose notions of time are vaguer than yours. ~John B. Priestly


It strikes! one, two,
Three, four, five, six. Enough, enough, dear watch,
Thy pulse hath beat enough. Now sleep and rest;
Would thou could'st make the time to do so too;
I'll wind thee up no more.
~Ben Jonson


The flower that you hold in your hands was born today and already it is as old as you are. ~Antonio Porchia, Voces, 1943, translated from Spanish by W.S. Merwin


It's a strange thing, but when you are dreading something, and would give anything to slow down time, it has a disobliging habit of speeding up. ~J.K. Rowling, "The Hungarian Horntail," Harry Potter and the Goblet of Fire, 2000


Who forces time is pushed back by time; who yields to time finds time on his side. ~The Talmud


Old Time, in whose banks we deposit our notes
Is a miser who always wants guineas for groats;
He keeps all his customers still in arrears
By lending them minutes and charging them years.
~Oliver Wendell Holmes


Time is like the wind, it lifts the light and leaves the heavy. ~Doménico Cieri Estrada


Time is making fools of us again. ~J.K. Rowling


El tiempo da buen consejo. ~Proverb


There is one kind of robber whom the law does not strike at, and who steals what is most precious to men: time. ~Napoleon I, Maxims, 1815


Time is a dressmaker specializing in alterations. ~Faith Baldwin


Why won't they let a year die without bringing in a new one on the instant, can't they use birth control on time? I want an interregnum. The stupid years patter on with unrelenting feet, never stopping - rising to little monotonous peaks in our imaginations at festivals like New Year's and Easter and Christmas - But, goodness, why need they do it? ~John Dos Passos, 1917


How long a minute is, depends on which side of the bathroom door you're on. ~Zall's Second Law


The years like great black oxen tread the world
And God, the herdsman, goads them on behind.
~William Butler Yeats, The Countess Cathleen


Time! the corrector when our judgments err. ~Lord Byron


Time is the coin of your life. It is the only coin you have, and only you can determine how it will be spent. Be careful lest you let other people spend it for you. ~Carl Sandburg


Time is a figure eight, at its center the city of Deja Vu. ~Robert Brault, www.robertbrault.com


I am tired of the imposed rhythms of men,
Tethered time, restrained and trained
To a monotonous beat
Digital time blinking exactness
Unliving.
~Phillip Pulfrey, "Conjecture," Beyond Me, www.originals.net


If you want work well done, select a busy man - the other kind has no time. ~Elbert Hubbard


Time flies on restless pinions - constant never. ~Friedrich Schiller


The Future is something which everyone reaches at the rate of sixty minutes an hour, whatever he does, whoever he is. ~C.S. Lewis


Time is a brisk wind, for each hour it brings something new... but who can understand and measure its sharp breath, its mystery and its design? ~Paracelsus


The time you think you're missing, misses you too. ~Ymber Delecto


What then is time? If no one asks me, I know what it is. If I wish to explain it to him who asks, I do not know. ~Saint Augustine


Each moment has its sickle, emulous
Of Time's enormous scythe, whose ample sweep
Strikes empires from the root.
~Edward Young


The inertia hardest to overcome is that of perfectly good seconds. ~Martin H. Fischer


Watches are so named as a reminder - if you don't watch carefully what you do with your time, it will slip away from you. ~Drew Sirtors


Time is the wisest counsellor of all. ~Pericles


Time is the only thief we can't get justice against. ~Astrid Alauda


There are whole years for which I hope I'll never be cross-examined, for I could not give an alibi. ~Mignon McLaughlin, The Neurotic's Notebook, 1960


The clocks are all turned forward from Funny Time to Right Time. I always remember, "Spring back or Fall in." ~Dave Beard (@Raqhun)


Time is the most undefinable yet paradoxical of things; the past is gone, the future is not come, and the present becomes the past even while we attempt to define it, and, like the flash of lightning, at once exists and expires. ~Charles Caleb Colton


Time is what we want most, but... what we use worst. ~Willaim Penn


Time is the longest distance between two places. ~Tennessee Williams


Can an afternoon revert? ~Carrie Latet


Pick my left pocket of its silver dime, but spare the right - it holds my golden time! ~Oliver Wendell Holmes


Man goes nowhere. Everything comes to man, like tomorrow. ~Antonio Porchia, Voces, 1943, translated from Spanish by W.S. Merwin


Whether we wake or we sleep,
Whether we carol or weep,
The Sun with his Planets in chime,
Marketh the going of Time.
~Edward Fitzgerald


Time, the cradle of hope.... Wisdom walks before it, opportunity with it, and repentance behind it: he that has made it his friend will have little to fear from his enemies, but he that has made it his enemy will have little to hope from his friends. ~Charles Caleb Colton


Time is but the stream I go a-fishing in. ~Henry David Thoreau


The Present is a Point just passed. ~David Russell


Methinks I see the wanton hours flee,
And as they pass, turn back and laugh at me.
~George Villiers


Time is an equal opportunity employer. Each human being has exactly the same number of hours and minutes every day. Rich people can't buy more hours. Scientists can't invent new minutes. And you can't save time to spend it on another day. Even so, time is amazingly fair and forgiving. No matter how much time you've wasted in the past, you still have an entire tomorrow. ~Denis Waitely


Much may be done in those little shreds and patches of time which every day produces, and which most men throw away. ~Charles Caleb Colton


One must learn a different... sense of time, one that depends more on small amounts than big ones. ~Sister Mary Paul


Day, n. A period of twenty-four hours, mostly misspent. ~Ambrose Bierce


Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils. ~Louis Hector Berlioz


Let not the sands of time get in your lunch. ~Tony Hendra, "Deteriorata" (Thanks Tom)