Cinta Ramadhan

24 August 2009

kalu setiap kali permulaan puasa memang saya akan balik ke kampung untuk berbuka bersama keluarga.so hari khamis tu dah cabot dah ponteng kelas.haha sebab hari jumaat tu kelas buhsan sangat. biasanya aq memang tak berapa minat kelas hari jumaat sebab hari jumaat lebih enak kalu merehat2 kan diri.heee. tapi dah tanggungjawab kdg2 tu kene la jalankan jugak kan? takkan nak belaja kat sini sampai ad cucu.

selepas seronok berbuka bersama keluarga pada malam first ramadhan kita puasa tu, aq bertolak pada hari ahad untuk pulang ke kolej. tapi nikmatnya berbuka bersama keluarga memang lain dari kita berbuka sendirian atau bersama teman². macam² yang mak masak, beraneka juadah untuk berbuka kat rumah. haha yang beshnya aq tak perlu nak masak. tolong² sket alih2 dah seap jek.tu la yang beshnya kalu berbuka bersama keluarga. selain dapat berbual mesra bersama ayahanda dan bonda tercinta. dan jugak adik2 yang pulang dari hostel. cuma adik laki aq jek tak pulang mungkin banyak kerja.

dijadikan ceritanya balik la aq pada hari ahad tu terus menuju ke rumah kekasih hati tercinta. ha~ jgn tak tahu pulak. ni pula keluarga kedua aq. hehe walaupun belum sah lagi. tapi aq dah anggap mereka seperti family aq sendiri. kdg² tu rasa segan sebab selalu datang, tapi seronok la pulak bila datang. bukan seronok dapat mkn free~ tapi seronok dpt berbual mesra dengan mereka semua. layanannya yang sungguh baik dan mesra buatkan kdg² melekat jugak punggung nak balik ke kolej.haha insyallah doa² kan lah ye agar kami berkekalan, jodoh tu memang Allah dah tentukan tp kdg² kita kene jugak berusaha untuk menuju ke arah tu. kalu ALlah tak izinkan maka hendaklah kita redha, sebab itu adalah yang terbaik untuk kita. Masakan ALlah tu tak tahu kita punya susah atau senang, kita punya masalah atau gembira, semuanya ALlah tahu.. cuma bila ALlah uji kita, hendaklah kita sabar, krn hati yg sabar tu lah yang sentiasa rapat dengan ALLAH. ini tidak~ ad lagu terbaru yang aq terlupa nama tajuknya itu pun berkisar tentang bunuh diri apabila ditinggalkan kekasih. tak baik tuan² buat mcm tu. kan ke dosa yang besar dan ALlah tak ampunkan tu. kalu kita mati confirm la kita tak bole hidup balik sebaliknya sedia utk menerima pembalasan di alam kubur. mati kita pun jadi sia². rugi².
sebaliknya elok la kita layan perasaan kita tu dgn ayat² suci Al quran, dengan menghayati pengjaran agama yg telah di ajarkan pada kita sejak dari kecil.

sempat pula bt tazkirah ramadhan yek. sekadar sembang². sebelum ni ad jugak lagu yang popular tu terlupa plak tajuk die. sampai semua org nak nyanyi lagu dia. lagu "penjara" org panggil sampai slam pun nyanyi~ punye la famous. bila org mati jadi famous pulak kan. bese cam tula manusia. time hidup tak beringat. time dah takde baru tercari². jadi jgn la kita pulak nak famous sebelum nak bunuh diri buat dulu satu lagu maen guitar. confirm famous.




Related Posts by Categories



0 comments:

Post a Comment