perjalanan hidup BDY 5130

08 December 2009

2 hari kete ku terbengkalai di workshop. dan dalam masa dua hari tu juga la aq dpt tgk mcm mcm perkara. Ceritanya bermula begini, semasa dlm perjlnn pulang ke Kolej. aq memang nak terus nak ke subang untuk menjemput si dia. Dipendekkan cerita jalan punya jalan, dengan tak semena mena temperature kereta meningkat dengan mendadak.
aq pn berhenti la seketika. sebab kalu dalam keadaan camtu, kalau di lanyak juga kereta tersebut, gasket akan terbakar. di penantian ku di tepi jalan tu, tiba tiba datang satu india pomen cakap radiator aq kotor. pk punye pk memang radiotor tu kotor ok takpe ikut jela g cuci kat workshop berdekatan kawasan industri ringn mumbai..

5.00pm : sampai di workshop yang takde signboard dan bukan macam workshop. takut gak sebab aq sorang tempat tu pn agak menyeramkan.then mereka bukak aq punye radiator untuk dicuci.

5.30: masih belum siap radiotor tersebut. tapi dtg lagi 2 orang india. nth ap die memekak2 dalm bahasa die. menunjukkan nada bergadoh dengan owner kepada workshop tersebut.

6.00pm: perang mulut masih belum tamat. dan radiator aq pn tak seap lagi cuci.
6.30pm: Perang mulut diantara 4 orang india mula reda. radiator aq pn dah seap dicuci. tapi bila pasang lagi teruk jadinya. Temperature menunjukkan keberaniannya dengan meningkkat kn kadar suhu dengan kadar mendadak.Then dengan bangangnya si india terbsebut pegi test aq punye kereta. dah nampak temperature merah lagi dia nak jalan juga.
pastu cakap gasket terbakar?
7.00pm: membuat keputusan untuk tukar gasket plak...

bersambung..

Related Posts by Categories



0 comments:

Post a Comment