16 January 2010

Lately macam macam cerita yang dah aq baca, dengar dan lihat. aq rasa permulaan tahun baru kali ini adalah amat tidak menyeronokkan dengan macam macam isu seperti efairy blog, pergolakan sana sini, dan yang paling terbaru walaupun aq tidak ada kaitan pun terkait sekali dengan panggilan beruk. muka aq dilebelkan seperti muka berok? haha marah memang marah.
tapi nak buat macam mana mulut orang. sekurang-kurangnya aq punye akal untuk berfikir secara waras. elok atau tidak rupa seseorang tu takde manusia yang patut menilai kejadian Allah.

Ini semua bermula dari penulisan penulisan yang berteraskan emosi yang sakit. kemudian dieksperikan didalam blog facebook dan web web yang berkaitan. Seharusnya perkara perkara sebegini adaah amat penting disimpan dan tidak didedahkan di media-media elektronik kerana ia boleh menjejaskan ramai pihak. Terbaru yang sy tidak ingat secara terpirinci seorang blogger disaman dan diheret ke penjara dek penulisan beliau. Ini bermaksud blog adalah amat sensitif jika kita salah menggunakannya. Ia adalah lebih kepada info yang berkaitan dan blogspot ini bukanlah diary bagi anda sekiranya ia nya untuk ditatap oleh semua golongn pihak.
anda sendiri faham maksud diary kan? tak perlu lah sy jelaskan disini rasanya.

Selebihnya anda seharusnya menjaga hak hak masing-masing supaya tidak berlaku pergadohan, pemusuhan dan pertikaian antara dua pihak dan lebih. dengan keadaan malaysia terutamanya waktu sekarang ni. seharusnya kita tak perlu mengeruhkan lagi keadaan yang sedia ada.
Apa yang perlu kita lakukan adalah mendalami sebanyk mana ilmu yang ada.
kemudian barulah kita bersuara.Jangan takde ilmu tapi belagak pandai.

ok penat la bebel.. jumpe di entry lain

sekian..




Related Posts by Categories



0 comments:

Post a Comment