skill cari themes rare blogger paling mudah

10 January 2010

salam..
ad yang bertanya saya bagaimana untuk kita cari theme theme yang menarik dan jarang ditemui. Perkara ini terjadi kerana terlalu banyak web yang menyediakan download2 percuma tentang template bg blogspot ini. Ini menjadikan kita terlalu blur dan kabur untuk memilih theme yang paling sesuai untuk ditempelkan di blog kita.

Ok tutorial kali ini memang nampak mudah tapi saya tak nampak ramai yang mengaplikasikan nya.ada orang tanya saya mana nak download. saya hanya akan cakap google je?
mesti die bengang punya. lepas tu die tak tanya plak macam mana cara saya google theme? sebab die ingat cara tu paling mudah budak sekolah pun boleh jawab.
sebenarnya anda salah. saya tak google dengan cara yang anda fikir. letak keyword blogger template for download lepas tu bukak satu satu link? kalau macam tu sampai esok pun tak sudah.

ok macam ni caranya :

first kene la ad dalam mindset kita kaler apa yang kita nak letak pada blog kita . gelap atau terang. Dalam blog ada dua je. samada anda suka background cerah seperti putih atau gelap.

yang keduanya katalah anda memilih warna merah sebagai warna pilihan untuk blog anda
so cuba search keyword "red blogger template" di ruangan blogger template





disini anda akan lihat berapa banyak web yang menyediakan download percuma bagi blog template yang berwarna merah bukan? letih la kalu nak click semua web tu. cari satu2..
so cara mudah die hanya tukar option web ke image seperti ini:



anda akan dapat lihat thumbnail2 utk red template yang berada dalam setiap web tadi hanya dalam satu page. faham maksud saya? so takyah la susah2 nak teroka satu satu web semata2 tuk cari red layout ini. the next step is jika dah berkenan sila buat macam ini:



ok katalah anda berminat dengan design layout seperti di atas ini hanya klik pada image tersebut dan kemudian anda akan dibawa ke frame dan link ke image tersebut



nampak ke? ok sy terangkn kat sini. link biru yang pertama itu adalah link untuk download design layout yang telah anda pilih tadi. dengan cara ini dalam masa yang sama kita akan dapat melihat dibawh frame yg sy boldkn merah itu adalah website utk template tersebut
JAdi dengan cara ini ia nya akan menjadi kan lebih mudah untuk anda mendownload template2 yang jarang ditemui atau yang memang terkenal.

Sebabnya apa? kerana setiap hari atau setiap minggu.. akan wujud2 beratus ratus mungkin beribu ribu website tentang template untuk blogger , wordpress atau lain-lain. jadi secara mudahnya, jika anda hanya melihat ranking yang pertama di google. anda akan dpt melihat templet2 yang sudah biasa anda lihat sebelum ini. so nak kelainan? kita guna cara yang lain..


p/s: mcm ni la cara saya cari sesuatu. tak kira web, template,video atau apa2 image. bg sy ia nya jln yg paling mudah . hehehe ..sy ingatkan disini "keyword" memainkan peranan penting dalam pencarian kita. so katalah contoh nak template untuk video. just search "blogger template video"

ok. dah baca? jgn lupa tingglkn komen kat bawh ye...

Related Posts by Categories



2 comments:

KAMARULZAMAN NORDIN said...

such a gud way in browsing any information...i practice this since ages..it's really works..nk guna tuk wat esement pon boleh kan....:) kalau nk click satu2, makan masa....

kairole said...

betul tu kamarul. maybe ramai dah tahu dan maybe ramai lagi yang tak tahu. so i`m just sharing. =)

Post a Comment