wei sakit betul hati aq tengok perangai ko ni

17 April 2009

Alahai kawan, sekali aq cakap ko tak paham, dua kali aq cakap pun ko tak faham.aq pun tak taw nak cakap camna lagi.masing² dengan perangai masing².Belajar dah nak abes pun masih nak buat perangai.adoiyai..sudah2 la tu.sakitkan mata dan hati je.sampai aq tulis entri ni."berkira" ha yang ni tabiat, asal wat keje skit nak berkira, kalu kira dua tiga puluh percent takpe la gak, ni kire smpi 80% haih takleh tu kawan.Cube la fikir skit kedepan, kita bukan lagi budak2 sekolah rendah, "oOo semlm ko x kasi aq gula2, hari ni aq lak x kasi ko" <-- ni budak sekolah rendah darjah 4. "kedekut" <-- sifat no 2 yang aq memng x suke.kedekut tu biar bertempat.Dalam islam pun ad cakap pasal kedekut ni.cube la cari sendiri pakcik gogle ada jawapannya.Aq pun kedekut tp kedekut aq bertempat, orang nk pinjam kete tah sape2 dtg cakap nak pinjam, nak bagi? mestilah aq x bg.tu kedekut bertempat.Nak pinjam message 1, nak bagi? kalu satu takpela, 20 30 message, memang la aq x bagi, bukan ad share ngn maxis atau celcom dan line2 telco yang lain.Pasal pinjam meminjam ni pulak? perkara pertama dalam carta pinjam meminjam adalah duit...kdg2 bile terdesak ad gak pinjam member2 tapi aq sentiasa ingt nak bayar.walaupun lambat.tapi kepala hotak sentiasa suruh bayar bayar bayar..jadi maafla kalu ad yang aq pinjam dari member2 yang lambat ongkosnya tiba ek. Wei~ sakit hati ni..kalu aq ikot prinsip budak darjah 4 tu, memang aq sendiri pun tak suke, tapi makin lama macam makin pijak pale pulak.pk la sendiri kalu2 ko terbaca bende ni ya kawan.jumpe tak lama, lebih kurang tak sampai setahun, so harap bile keluar nanti ad gak la bende baik yang masing nak ingat masa kat sini.bukan bende burok yang memang orang tak suke.Orang tak suke aq? wei aq x kesah la asal aq tak buat "tahi" kat orang.Ni la jenis aq tak suke sembur depan2,aq simpan dan simpan sampai kalu dah memang terbuku kat dlm hati,jgn harap la aq leh lupe.
Mals nak cerita panjang² memang tak cukup pot dalam blogspot ni. silap2 kene beli hosting 2gb lak karang.Ape yang penting? bukan kerjasama, belajar hormat orang dulu sebelum nak diri tu dihormati.jangan lah sangka diri tu terlalu baik dn cukup sempurna kerana kita diciptakan oleh Tuhan yang satu.Semua dari kita pernah buat silap, tapi cube menjadi lebih baik adlah yang terbaik."kalu tak boleh buat, jangan tak buat langsung"

Takpela,sekurang2 nya ad jugak Si dia yang menyejukkan hati aq.itulah penyeri kehidupan aq, walaupun kadang2 kami gado, tacing sana sini, merajuk tak tentu hala, tapi kami tahu yang kami memerlukan diantara satu sama lain.

Haih, jaoh jugak aq merepek, apa pun thanks pada yang betul ku anggap sebagai sahabat yang saling bantu aq ketika aq susah.Aq bukan jenis orang yang lupe, aq akan ingt tu.cume takde rezeki lagi aq nak membalasnya. :D
oke macam lega lak dah hembus dalam ni.hehehe..semoga Allah permudahkan segalanya.didunia mahupun di akhirat.amin...



Related Posts by Categories



6 comments:

MuhD NoR AzyM said...

Tacing plak ak baca...(dlm hati: hahaha!=p)

kairole said...

haha asal lak ko nak tacing?

aina mardiah said...

;)
ileks suda~
bia kn "kawan" je mcm tuh..

EM AN said...

haa, biasa ar tu. kita takkan boleh puaskan hati semua orang. layan kan aje laa.

kairole said...

ainaa mardiah :hehe bile dah post entri baru leh lek.. :D


eman : ermm tol tu, memang aq tgh layan kan jela ni..tunggu time.tak lama lagi pun.

Mr . K said...

sabar la...setiap org ada bahagian masing2...sikit ari kena la btg idung sndr...

Post a Comment