al kisah musim panas legenda

12 November 2008

kite tukar lak dari aku menjadi penulis.kehidupan masa belajar ni memang la ad senang ad yang susah,bak kate org kejap turun kejap naik.tapi penulis takde la nak cite pasai kenapa cuaca panas ke atau kenapa hujan x turun,ia langsung takde kaitan ngan semua tu.

masa tgh type post ni,penulis sedg bz memikirkan pasai asemen yang melambak² dengan kadar maksimum.dan bebanan untuk menghantar redo².dan jugak final exam yg bakal menjelang.
semua bende tu menjadikan penulis seperti org hilang tujuan,apabila nak buat semua bende dalam satu masa.kalu robot pun x mampu buat camtu.tapi xleh la nak samakan manusia dgn robot.betui kn?..

tp manusia² plak bile dah ad akal fikiran.ad yang guna untuk kebaikan dan ad yg guna tuk sebaliknya.wah jauh jugak menyimpang dari niat asal..kawan oh kawan.mcm ragam macam² perangai, musim panas ni la yang jadikan semua bende boleh panas,hati kepala,kaki tangan semualah panas, bile dipikirkan dengn suasana huru hara mengkopi dan mempastekan asemen.ad yg baik bagila,ad yg solo mision,x kasi la.smpikan bergaduh x bertegur sape.isyh2..smpi camtu sekali.yela mane x nye? yang pandai duk buat sorang² x ajar yg x pandai,yg x pandai plak duk tunggu yg pandai dtg mengajar.elok la tu.

tapi ape yg penulis x berapa besh la kan,apabila satu perkara yg berlaku didepan mata penulis, nak kate sakit hati x la sgt,nak kate geram memng la ad.kite berkerjasama satu kumpulan untuk kumpul data².tp last² yang dapat data hilang nth kemana,membiarkan ahli kumpulan yg lain terkontang kanting mencari data.nak bertanya segan pula..sebab x tahu ape yg ingin ditanyakan.so yang ahli kumpulan lain pun berdiam diri..jadi termasuklah yg menulis mencari lubang² utk menyiapkan asemen tersebut.

bile difikirkan balik,kkdg nak ketawa pun ade.nak geram lagi ade.semua bende tu kalu dilayan lagi menjadi,jadi kpd sesiapa diluar sana yg terlibat dengn kes² seperti ini,penulis sarankan buat jela ape yang kamu mampu,kalu usaha kite 10% kite dpt pulangn pun 10%..jadi penulis suke utk meminjam kata² kawan penulis " *pointer 4flat tak menjamin untuk kau masuk kesyurga ya kawan. jadi jangan bongkak sangat. ingat itu ya kawan semua"ha tu yang die kata. kalau dipikir betul juga ape yang die kate tu.kalu kite pandai mane pun,cemerlang mane pun,x semestinya kite cemerlang dalam bende lain.pandang org biar dari mata hati bukan dari tafsiran akal.bile pandang dari mata hati,kite akan tahu,setiap org tu ad kelebihan die sendiri, dan jugak,diri kite ad kurangnya, kite x boleh hidup sendiri.tanpa ad org lain,utk guide kite.dari awal ciptaan kita pun ad ayah dan ibu.ad berapa org tu? ayah 1 ibu 1 = 2 betul kan? tu berapa pentingnya kita diantara satu sama lain,jadi jangnlah bongkak dengan kepandaian kamu..rezeki kamu bukan kamu yg tentukan..

Related Posts by Categories



2 comments:

EM AN said...

betul la kata kawan kau tu, aku pun setuju sangat-sangat. walaupun aku ni jenis rajin yang amat. tapi jangan nilai orang berdasarkan kulit luaran je.

*warna kau da boleh salin tu, sepatutnya kuning kat tengah-tengah :)

KAIROLE said...

saje kasi lain sket.huhu~ betui aq geram je tapi disebabkan aq rajin.takpela.haha

Post a Comment